Fuerteventura

Fuerteventura 2018
Strávit půlku ledna u moře nebyl vůbec špatný nápad. Hned jak jsme po Novém roce přijeli z hor, už jsem měla v hlavě balení na “jarní” dovolenou. Na Kanárech je totiž v lednu takové teplejší české jaro. Plus samozřejmě vítr, když jste na ostrovech někde v Atlantiku.

Teď jsme ještě na dovolené, ale jistě můžu říct, že jsem zase vezla třetinu věcí zbytečně. Ono se to prostě těžko odhaduje. Pro sebe jsem měla akorát všeho, ale pro kluky zbytečně moc oblečení. Bydlíme v pronajatém domě, takže si v pohodě vypereme, co potřebujeme, ještě včera jsem prala věci na cestu, které se mi zdály takové urousané. A v kufru povezu vlastně čisté věci. To mi trochu ulehčí ten návrat. Nebudu mít šest praček, ale jen dvě a to hlavně manželovy :-).
Jsem ráda, že jsme jeli. Dva týdny jsou pro ně ale dlouhé. Kluci mi už pár dní kňourají, jak se jim stýská po tatínkovi. Snažíme se volat a psát si, posíláme fotky a videa, ale stejně je jim smutno. Já už jsem příjemně nabitá sluníčkem a světlem, tak mi návrat nevadí. Znáte to, jak se po týdnu cítíte, že jste skoro ani nebyli na dovolené? Proto jsme tu na dva týdny, abychom měli pořádný odpočinek i po té cestě, abychom se aklimatizovali a zajeli si nové rituály. Kluci třeba byli první tři dny trochu roztěkaní. Bylo na nich vidět, že jim chybí nějaká kotva, jejich rituály ráno a večer, nějaký program. Po pár dnech se to srovnalo a byli klidnější.
Fuerteventura 2018
Chodíme každý den na pláž – buď v plavkách, když byly krásné teplé a bezvětrné dny, nebo v delších tričkách a mikinách, když zrovna fučí. Pořád se dá ale nasávat sluníčko a plážová pohoda. Hned pod domem máme restauraci, kde každý den hraje nějaký borec na kytaru a zpívá různé hity, odpoledne pak DJ s jeho chill out mixem. Dáváme si kafíčka, k obědu na pláži většinou burgry nebo obří senviče. Na ryby chodíme do restaurací ve městě, byli jsme dvakrát i na suši.
Líbí se mi ta poklidná nálada. Jsou tu všechny věkové kategorie (snad kromě školních dětí a teenagerů), ale je tu božský klid. Samozřejmě nechodíme do nočních klubů, v osm je u nás v domku už docela mrtvo :-). Potkávám tu páry, které se drží za ruce, popíjejí spolu víno nebo sangrii. Do toho surfaři – mladí kluci i staří chlapi. A každý se na vás hezky usměje, pokývne. Tolik gentlemanů jsem na jednom místě ještě nepotkala :-).
Říkám si, jak by bylo fajn, vyrazit sem jen s mužem, sedět tady u stolečku, poslouchat hudbu a popíjet víno. Je tu prostě hezky. Nechám stranou úvahy o tom, jak se všichni ti borci chovají doma, že na dovolené se každý chová jinak než v běžném každodenním shonu. Ale je tu prostě hezky a je tu moc příjemná atmosféra.
A když už mluvím o tom času s mužem – pomalu spřádám plány na jarní prázdniny. Kluci totiž budou celý týden na jihu :-). A to se musí oslavit :-D.
V galerii najdete pár fotek a já jdu ještě balit kufry.